TITEL: HOE IEDEREEN ZOT VAN A WERD
ONDERTITEL: Harry Demey over 10 jaar stadscommunicatie
PRODUCTIE: VEGAS LAS i.s.m. LannooCampus
DUUR: lezing (+/- 60’) + vragenronde (30’)


Hoe kreeg de grootste stad van Vlaanderen haar verzuurde bevolking helemaal zot van A? Want dat is wat er gebeurde toen Antwerpen in 2004 besloot anders te gaan communiceren met de Antwerpenaars.

Harry Demey, al een leven lang communicatieman en ook al een leven lang Antwerpenaar, schrijft erover met hart en ziel, met kennis van de stiel, in zijn boek Zot van A. En als je het hem in levenden lijve hoort vertellen, als hij je meeneemt achter de schermen van 10 jaar Antwerpse stadscommunicatie, dan voel je wat die communicatie met mensen kan doen.

Kan communicatie dan een stad veranderen? Kan stadscommunicatie een positieve bijdrage leveren aan mens en maatschappij? Harry beweert van wel. En hij bewijst het ook. De man die de lijn ’t Stad is van iedereen bedacht en consequent toepaste, brengt een uniek verhaal waar iedereen iets aan heeft. Zelfs als je niet altijd met hem akkoord gaat. Want hij houdt ook wel van een pittige discussie achteraf.

---

Harry Demey werd verwekt op de Expo ’58 en zag een jaar later het daglicht. Hij groeide op in de volkswijk het Kiel en is autodidact. Hij startte zijn loopbaan bij Vroom en Dreesman, stapte over naar de bureauwereld als account manager bij VLL/BBDO en heeft sinds 1991 de leiding van LDV United. In 2011 werd hij Master Marketeer. Zijn levensmotto is: Hope to die before I get old. Zijn droom is ooit zijn favoriete ploeg Beerschot terug op het hoogste niveau te zien spelen. Hij gelooft in steden, in mensen en in een inclusie-maatschappij. Hij wordt zenuwachtig van populisme en stigmatiserende uitspraken.




Op eenvoudig verzoek werkt Harry Demey voor u een lezing uit op maat. Hij kan hiervoor beroep doen op een grote parate kennis over onderwerpen als communicatie, strategie en stadscommunicatie.
Harry is ook inzetbaar in panelgesprekken, debatten en workshops.